Regulamin korzystania z usługi zdalnego dostępu do obligacji w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin korzystania z usługi zdalnego dostępu do obligacji w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady otwierania Rachunków rejestrowych lub aktywowania dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem internetu oraz składania dyspozycji w zakresie obligacji przez internet lub telefon w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego.
§ 2.
Użyte w Regulaminie określenia i skróty oznaczają:
- ankieta MiFID - ankietę wypełnioną przez Klienta zgodnie z przepisami prawa odnoszącymi się do przeprowadzania oceny adekwatności usług inwestycyjnych i instrumentów finansowych,
- aplikacje Banku - zdalne systemy Banku, w szczególności serwis internetowy iPKO,
- aplikacje PKO BP BM – aplikacje internetowe udostępniane Klientom przez PKO BP BM, w szczególności serwis PKO supermakler,
- autoryzacja – zgodę na wykonanie dyspozycji, wyrażoną za pośrednictwem kodu jednorazowego,
- Bank – Powszechną Kasę Oszczędności Banku Polskiego Spółkę Akcyjną,
- Call Center – miejsce przyjmowania dyspozycji w zakresie obligacji za pośrednictwem telefonu,
- data wpływu środków pieniężnych – datę wpływu na rachunek środków pieniężnych na zakup obligacji,
- dzień roboczy – dzień przypadający od poniedziałku do piątku, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy i w którym Bank prowadzi działalność,
- dzień ustalenia praw - dzień ustalenia podmiotów uprawnionych do otrzymania świadczeń z tytułu obligacji,
- e-dowód – dowód osobisty z warstwą elektroniczną,
- eDO App – bezpłatną, mobilną aplikację wykorzystywaną przy potwierdzaniu danych osobowych przy pomocy e-dowodu, udostępnioną przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A.,
- hasło – indywidualną daną uwierzytelniającą w postaci poufnego, alfanumerycznego ciągu znaków,
- Klient – rezydenta, pełnoletnią osobę fizyczną,
- kod jednorazowy – ciąg znaków, służący do autoryzacji przekazywany Klientowi za pośrednictwem SMS (kod SMS),
- konto emerytalne - Indywidualne Konto Emerytalne IKE-Obligacje lub Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego IKZE-Obligacje, prowadzone zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o indywidualnych kontach emerytalnych oraz indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego,
- list emisyjny – akt emisyjny określający warunki danej emisji obligacji,
- login – unikalny identyfikator Klienta,
- obligacje – obligacje, oferowane w sieci sprzedaży detalicznej, dla których w liście emisyjnym wskazana została możliwość składania dyspozycji za pośrednictwem systemów teleinformatycznych (telefon lub internet) zapisywane na rachunku papierów wartościowych w rejestrze sponsora emisji,
- PKO BP BM lub Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego – Powszechną Kasę Oszczędności Banku Polskiego Spółkę Akcyjną Oddział - Biuro Maklerskie w Warszawie, jednostkę organizacyjną Banku prowadzącą wyodrębnioną organizacyjnie działalność maklerską,
- PSO – Punkt Sprzedaży Obligacji znajdujący się w Punkcie Usług Maklerskich, zlokalizowany w Oddziale Banku (PUM)lub Punkt Obsługi Klienta PKO BP BM (POK),
- rachunek Klienta – rachunek prowadzony na rzecz Klienta, przez instytucję finansową z siedzibą w Polsce, w szczególności: rachunek bankowy, rachunek pieniężny lub rachunek prowadzony przez spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową,
- rachunek PKO BP BM – rachunek bankowy PKO BP BM z wydzielonymi Rachunkami rejestrowymi dla poszczególnych Klientów,prowadzony przez Bank,
- Rachunek rejestrowy – rejestr prowadzony przez PKO BP BM, w którym zapisywane są papiery wartościowe i operacje związane z papierami wartościowymi oraz rozliczeniami finansowymi,
- Serwis obligacyjny – zdalny system transakcyjny służący do obsługi obligacji przez PKO BP BM,
- systemy teleinformatyczne - Serwis obligacyjny lub Call Center,
- świadczenia pieniężne – środki pieniężne z wykupu obligacji, należne odsetki lub premie,
- umowa PPZ - umowę o przyjmowanie i przekazywanie zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych do innego podmiotu w celu ich wykonania,
- umowa ramowa - umowę ramową o współpracy, której zawarcie warunkuje zawarcie Umowy PPZ za pośrednictwem internetu,
- uwierzytelnienie dwuetapowe – uwierzytelnienie złożone z dwóch etapów, tj. wpisania poprawnego loginu i hasła, a następnie potwierdzenia za pomocą kodu jednorazowego (autoryzacja).
§ 3.
- Loginem Klienta w Serwisie obligacyjnym jest ciąg znaków nadany przez PKO BP BM, natomiast loginem Klienta w Call Center jest jego numer PESEL.
- W przypadku aktywowania dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem internetu w PSO, na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, przesyłane jest hasło pierwszego logowania. Przy pierwszym logowaniu Klient dokonuje zmiany hasła.
- Dyspozycję uaktywnienia dostępu do usługi Call Center Klient składa w PSO.
- Klient korzystający z Serwisu obligacyjnego oraz z usługi Call Center samodzielnie ustanawia hasło.
- W sytuacji zablokowania Klienta w dostępie do Serwisu obligacyjnego – dyspozycję odblokowania hasła Klient składa w PSO.
- Klient korzystający z aplikacji Banku lub aplikacji PKO BP BM uzyskuje dostęp do Serwisu obligacyjnego bezpośrednio z tych aplikacji, z wykorzystaniem stosowanego do nich sposobu uwierzytelnienia.
§ 4.
- Klient zobowiązany jest stosować się do wymogów i wskazówek:
- prezentowanych w Serwisie obligacyjnym - w przypadku składania dyspozycji za pośrednictwem internetu,
- przekazywanych przez pracownika Call Center - w przypadku składania dyspozycji za pośrednictwem telefonu.
- Składając dyspozycję za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, o których mowa w ust. 1, Klient jednocześnie potwierdza, że zapoznał się i akceptuje warunki emisji obligacji określone w listach emisyjnych, jak również spełnienia wymogi, o których mowa w ust. 3 poniżej.
- Klient składający dyspozycje za pośrednictwem systemów teleinformatycznych zobowiązany jest do uprzedniego wypełnienia ankiety MiFID oraz posiadania zawartej z PKO BP BM umowy o świadczenie usług maklerskich lub umowy PPZ.
- Klient może zawrzeć umowę PPZ oraz wypełnić ankietę MiFID w PSO lub w Serwisie obligacyjnym. W przypadku zawierania umowy PPZ za pośrednictwem Serwisu obligacyjnego, niezbędne jest zawarcie umowy ramowej.
- Zawarcie umów, o których mowa w ust. 4 powyżej, za pośrednictwem internetu, następuje po ich zaakceptowaniu przez Klienta. Klient otrzymuje na wskazany adres poczty elektronicznej, powiadomienie o zawarciu umów. Zawarte umowy są dostępne dla Klienta w Serwisie obligacyjnym.
- PKO BP BM ma prawo odmówić rejestracji Klienta, otwarcia Rachunku rejestrowego lub aktywowania dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem internetu, jeżeli nie jest możliwe zdalne przeprowadzenie pełnej weryfikacji Klienta i wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa. W takim przypadku otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego możliwe jest jedynie w PSO.
- Korzystanie z Serwisu obligacyjnego jest objęte wymogiem uwierzytelnienia dwuetapowego. Klient ma natomiast możliwość wyłączenia uwierzytelnienia dwuetapowego do logowania, poprzez dodanie swojego urządzenia do listy urządzeń zaufanych.
- Autoryzacja czynności wykonywana przez Klienta w procesie uwierzytelnienia dwuetapowego następuje za pomocą kodu SMS przekazanego na wskazany przez Klienta numer telefonu komórkowego.
- Szczegółowe informacje dotyczące uwierzytelnienia dwuetapowego podane są do wiadomości Klienta na stronie internetowej PKO BP BM (www.bm.pkobp.pl).
Rozdział 2. Zakres przedmiotowy
§ 5.
- Za pośrednictwem Serwisu obligacyjnego, Klient ma możliwość:
- otwarcia Rachunku rejestrowego,
- uaktywnienia dostępu do rachunków: Rachunku rejestrowego lub kont emerytalnych, przy czym aktywacja dostępu do jednego z wymienionych rachunków stanowi dostęp do pozostałych rachunków,
- składania dyspozycji zgodnie z udostępnioną funkcjonalnością Serwisu obligacyjnego.
- Wykaz dyspozycji oraz zakres usług dostępnych w Serwisie obligacyjnym podane są do wiadomości Klienta. Informacje o zakresie składanych dyspozycji oraz funkcjonalności Serwisu obligacyjnego są udostępnione na stronie internetowej obligacji skarbowych (www.obligacjeskarbowe.pl) oraz PKO BP BM (www.bm.pkobp.pl).
- Za pośrednictwem Call Center, Klient ma możliwość składania dyspozycji wyłącznie do Rachunku rejestrowego.
Rozdział 3. Rejestracja danych Klienta, otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego
§ 6.
- Rejestracja danych Klienta, otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego w zakresie Rachunku rejestrowego odbywa się:
- w Serwisie obligacyjnym, z wykorzystaniem e-dowodu lub przelewu weryfikacyjnego,
- bezpośrednio z aplikacji Banku,
- osobiście w PSO,
- wraz z zawarciem Umowy o świadczenie usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego.
- Aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego w zakresie kont emerytalnych odbywa się:za pośrednictwem aplikacji Banku, o ile Bank udostępnia taką funkcjonalność,
- za pośrednictwem aplikacji Banku, o ile Bank udostępnia taką funkcjonalność,
- osobiście w PSO.
- W procesie rejestracji Klient zobligowany jest podać dane zgodnie z wymaganiami aplikacji, przy czym wśród danych obligatoryjnych znajdują się m. in. adres poczty elektronicznej, numer telefonu komórkowego oraz numer rachunku Klienta.
§ 7.
- Rejestracja danych Klienta, otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego w zakresie Rachunku rejestrowego z wykorzystaniem e-dowodu, są możliwe wyłącznie dla Klientów posiadających:
- dowód osobisty z warstwą elektroniczną, a także czterocyfrowy kod PIN nadany podczas odbioru dokumentu w urzędzie,
- zainstalowaną aplikację eDO App,
- telefon komórkowy kompatybilny z aplikacją eDO App (z anteną NFC).
- W procesie rejestracji i weryfikacji danych, Klient jest zobowiązany stosować się do wymogów i wskazówek prezentowanych w aplikacji eDO App oraz w Serwisie obligacyjnym.
- Pozytywne zakończenie procesu rejestracji danych z wykorzystaniem e-dowodu skutkuje otwarciem Rachunku rejestrowego lub uzyskaniem aktywnego dostępu do Serwisu obligacyjnego przez internet.
§ 8.
- Otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem aplikacji Banku jest możliwe wyłącznie dla Klientów posiadających zdalny dostęp do rachunku bankowego prowadzonego przez Bank.
- Klient jest zobowiązany stosować się do wymogów i wskazówek prezentowanych w aplikacji Banku oraz w Serwisie obligacyjnym.
§ 9.
- Rejestracja danych Klienta, otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego w zakresie Rachunku rejestrowego z wykorzystaniem przelewu weryfikacyjnego, przeznaczona jest wyłącznie dla Klientów Banku:
- posiadających rachunek bankowy w Banku, bądź
- nie posiadających rachunku bankowego w Banku, ale zidentyfikowanych na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość w PSO.
- Podczas rejestracji danych w Serwisie obligacyjnym,Klient samodzielnie ustanawia hasło.
- Po zakończeniu procesu rejestracji, Klient zobowiązany jest do zalogowania się z wykorzystaniem ustanowionego loginu i hasła oraz po spełnieniu warunków określonych w § 4 ust. 2-4, do złożenia jednej dyspozycji zakupu obligacji i jej opłacenia.
- Klient jest zobowiązany do zasilenia Rachunku rejestrowego przelewem, z rachunku Klienta, o którym mowa w § 6 ust. 3, w kwocie wskazanej w dyspozycji zakupu, o której mowa ust. 3.
- Złożenie dyspozycji zakupu obligacji oraz zasilenie Rachunku rejestrowego kwotą, o której mowa w ust. 4, powinno nastąpić nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty rejestracji, z zastrzeżeniem, iż zasilenie nastąpi nie później niż ostatniego dnia sprzedaży wskazanego w liściem emisyjnym obligacji, będącej przedmiotem dyspozycji, o której mowa w ust. 3.
- W przypadku wpływu środków po zakończeniu sprzedaży emisji obligacji, na którą została złożona dyspozycja zakupu, Klient może złożyć dyspozycję zakupu obligacji nowej emisji.
- Dane Klienta wskazane podczas rejestracji, muszą być zgodne z danymi otrzymanymi przez PKO BP BM w przelewie zasilającym Rachunek rejestrowy, o którym mowa w ust. 4. Pierwsza transakcja zakupu obligacji musi zostać opłacona z rachunku Klienta, o którym mowa w § 6
ust. 3. W przypadku rachunku Klienta, prowadzonego jako rachunek wspólny, dane otrzymane przez PKO BP BM w przelewie zasilającym Rachunek rejestrowy muszą dotyczyć tego współposiadacza rachunku, który dokonuje rejestracji i aktywowania dostępu do Rachunku rejestrowego, zapośrednictweminternetu. - Po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 2-7, PKO BP BM powiadamia Klienta, w terminie nie dłuższym niż trzy dni robocze, na wskazany adres poczty elektronicznej, o otwarciu lub aktywowaniu dostępu do Rachunku rejestrowego zapośrednictweminternetu.
- W przypadku niespełnienia warunków, o których mowa w ust. 2-7, PKO BP BM:
- powiadamia Klienta, na wskazany adres poczty elektronicznej, o braku możliwości otwarcia lub aktywowania dostępu do Rachunku rejestrowego zapośrednictweminternetu, w terminie nie dłuższym niż trzy dni robocze:
- po wpływie środków pieniężnych przelewem, o którym mowa w ust. 4, albo
- po upływie terminu, o którym mowa w ust. 5,
- dokonuje zwrotu środków pieniężnych otrzymanych przelewem na opłacenie zakupu obligacji, w terminie nie dłuższym niż trzy dni robocze, na rachunek Klienta, z którego nastąpiło zasilenie Rachunku rejestrowego.
§ 10
- Dla klientów, którzy zawierają Umowę o świadczenie usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego i na dzień zawarcia tej umowy nie posiadają Rachunku rejestrowego, następuje równoczesne otwarcie Rachunku rejestrowego wraz z aktywowaniem dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem internetu.
- Dla klientów, którzy zawierają Umowę o świadczenie usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego i na dzień zawarcia tej umowy posiadają Rachunek rejestrowy lub konto emerytalne, ale bez dostępu za pośrednictwem internetu, następuje automatyczne aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego za pośrednictwem internetu.
- Otwarcie Rachunku rejestrowego lub aktywowanie dostępu do Serwisu obligacyjnego, o którym mowa w ust. 1 i 2 odbywa się na warunkach wskazanych w Komunikatach do Regulaminu świadczenia usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego, określających rodzaj usług maklerskich świadczonych za pośrednictwem Elektronicznych kanałów dostępu (o których mowa w Regulaminie świadczenia usług maklerskich) oraz warunków korzystania z usług maklerskich świadczonych za pośrednictwem Elektronicznych kanałów dostępu (o których mowa w Regulaminie świadczenia usług maklerskich), podawanych do publicznej wiadomości na stronie internetowej PKO BP BM (www.bm.pkobp.pl).
Rozdział 4. Zakup obligacji
§ 11.
- Za pośrednictwem Serwisu obligacyjnego Klient wprowadza dyspozycję zakupu obligacji w zakresie Rachunku rejestrowego, natomiast na kontach emerytalnych zakup obligacji jest realizowany automatycznie z datą wpływu środków, na podstawie Dyspozycji Nabywania Obligacji Skarbowych (DNOS).
- Klient korzystający z Serwisu obligacyjnego w zakresie Rachunku rejestrowego, przed złożeniem dyspozycji zakupu danej emisji obligacji, na liczbę większą niż 50.000 sztuk, powinien skontaktować się telefonicznie z pracownikiem PKO BP BM, w dzień roboczy w godzinach od 8.00 do 16.00 pod numerem telefonu 22 521 79 32 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Warunkiem realizacji dyspozycji zakupu, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w § 9 ust. 5, jest wpływ środków pieniężnych na Rachunek rejestrowy, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty złożenia dyspozycji z zastrzeżeniem, że środki pieniężne muszą wpłynąć najpóźniej w ostatnim dniu prowadzenia sprzedaży danej emisji obligacji.
- Zakup obligacji nastąpi z datą wpływu środków pieniężnych na Rachunek rejestrowy lub z datą złożenia dyspozycji zakupu, jeżeli środki pieniężne wpłynęły przed złożeniem dyspozycji.
- Jeżeli opłacenie dyspozycji zakupu, następuje na podstawie częściowych wpłat, datą zakupu obligacji jest data wpływu ostatniej kwoty przekazanej do opłacenia złożonej dyspozycji zakupu.
- Dyspozycja zakupu jest realizowana do:
- wartości otrzymanych środków pieniężnych w przeliczeniu na liczbę obligacji, gdy wartość środków pieniężnych jest mniejsza od wartości obligacji, będących przedmiotem dyspozycji złożonej przez Klienta, z zastrzeżeniem ust. 3,
- wartości obligacji, będących przedmiotem dyspozycji złożonej przez Klienta, gdy wartość środków pieniężnych jest większa lub równa wartości obligacji z danej dyspozycji.
- W przypadku złożenia kilku dyspozycji zakupu, dyspozycje realizowane są z zachowaniem kolejności złożenia.
- W przypadku wpływu środków pieniężnych na Rachunek rejestrowy po zakończeniu sprzedaży danej emisji obligacji, Klient może złożyć dyspozycję zakupu obligacji nowej emisji bądź dyspozycję przelewu środków pieniężnych na rachunek Klienta.
- Kwota stanowiąca różnicę, pomiędzy wartością wpłaconych środków pieniężnych a wartością zakupionych obligacji, pozostaje na Rachunku rejestrowym do czasu złożenia przez Klienta dyspozycji przelewu bądź kolejnego zakupu obligacji.
- Klient może samodzielnie anulować nieopłacone dyspozycje zakupu w terminie, o którym mowa w ust. 3 powyżej. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 3, nieopłacone dyspozycje zakupu są anulowane przez PKO BP BM.
- Zawarta transakcja zakupu obligacji jest nieodwołalna.
Rozdział 5. Wypłata świadczeń z obligacji oraz dysponowanie środkami pieniężnymi
§ 12.
- Wypłata świadczeń z obligacji zapisanych na Rachunku rejestrowym jest realizowana zgodnie z zapisami listu emisyjnego. Środki pieniężne z tytułu odsetek, wykupu oraz rozliczenia zamiany obligacji, są automatycznie przekazane przez PKO BP BM na rachunek Klienta, z zastrzeżeniem ust. 2. Od uzyskanych dochodów z obligacji jest naliczany i odprowadzany zryczałtowany podatek dochodowy na zasadach określonych w przepisach prawa, obowiązujących w dniu ich wypłaty.
- Klient może złożyć dyspozycję pozostawienia środków pieniężnych, o których mowa w ust. 1, na Rachunku rejestrowym, z wyłączeniem środków pieniężnych należnych z tytułu przedterminowego wykupu obligacji, które zgodnie z postanowieniami listu emisyjnego, przekazywane są na rachunek Klienta.
- Klient może złożyć dyspozycję przelewu środków pieniężnych na rachunek Klienta (kwota przelewu nie może być większa niż wartość dostępnych środków pieniężnych z zastrzeżeniem, że środki pieniężne, które są zapisane na Rachunku rejestrowym z innych tytułów niż wskazane w ust. 1, mogą być przedmiotem przelewu najwcześniej w następnym dniu roboczym).
- Dyspozycja przelewu środków pieniężnych, o której mowa w ust. 3, realizowana jest przez PKO BP BM, nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu jej złożenia.
- Klient ma prawo do złożenia jednej dyspozycji przelewu środków pieniężnych w danym dniu.
- Złożona dyspozycja przelewu środków pieniężnych jest nieodwołalna.
- Środki pieniężne zapisane na Rachunku rejestrowym, z innych tytułów niż wskazane w ust. 1, pozostają do dyspozycji Klienta.
- Złożona dyspozycja pozostawienia środków pieniężnych na Rachunku rejestrowym obejmuje te świadczenia z obligacji, dla których dzień ustalenia praw przypada najwcześniej w dniu złożenia dyspozycji.
- Odwołanie dyspozycji pozostawienia środków pieniężnych na Rachunku rejestrowym, obejmuje te świadczenia z obligacji, dla których dzień ustalenia praw przypada najwcześniej w dniu złożenia dyspozycji.
- Wypłata świadczeń z obligacji zapisanych na kontach emerytalnych odbywa się zgodnie z zapisami ustawy o indywidualnych kontach emerytalnych oraz indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego.
- Środki pieniężne znajdujące się na Rachunku rejestrowym lub kontach emerytalnych nie są oprocentowane.
Rozdział 6. Powiadomienia i raporty
§ 13.
- Sprawozdania i raporty wynikające z przepisów prawa, przekazywane są Klientowi na Trwałym nośniku zgodnie z wybraną przez Klienta formą dostarczenia.
- W przypadku zakupu obligacji za pośrednictwem systemów teleinformatycznych Klient ma możliwość uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie obligacji w dowolnym PSO, jednak nie wcześniej niż drugiego dnia roboczego od dnia nabycia obligacji.
Rozdział 7. Postanowienia końcowe
§ 14.
- Administratorem danych osobowych jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą
w Warszawie, adres: ul. Puławska 15, 02 – 515 Warszawa, w tym PKO BP BM funkcjonujące jako wydzielona jednostka organizacyjna Banku. - Administratorem danych osobowych nabywców obligacji jest emitent.
- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna jako Agent Emisji przetwarza powierzone dane, o których mowa w ust. 2, na podstawie umowy z emitentem obligacji.
- Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Klienta korzystającego z usług maklerskich świadczonych przez PKO BP BM jest prezentowana w Serwisie obligacyjnym oraz na stronie informacyjnej obligacji skarbowych.
§ 15.
- Klient składający dyspozycję za pośrednictwem Call Center wyraża tym samym zgodę na nagrywanie całości rozmowy.
- Dyspozycję składaną za pośrednictwem Call Center uważa się za przyjętą, po powtórzeniu przez pracownika Call Center dyspozycji Klienta, uzyskaniu akceptacji Klienta i po stwierdzeniu przez pracownika, że dyspozycja została przyjęta. Jako wiążącą przyjmuje się treść dyspozycji powtórzoną przez pracownika.
- PKO BP BM nagrywa oraz archiwizuje, na nośnikach elektronicznych, dyspozycje składane za pośrednictwem telefonu.
- Treść nagranej dyspozycji telefonicznej stanowi tajemnicę zawodową, o której mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi.
§ 16.
- Klient zobowiązany jest do utrzymywania w tajemnicy hasła oraz innych zabezpieczeń służących do jego identyfikacji w danym systemie teleinformatycznym. W przypadku podejrzenia, że osoba nieuprawniona weszła w posiadanie hasła lub zabezpieczenia, Klient powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do PKO BP BM.
- W przypadku, gdy PKO BP BM poweźmie uzasadnione podejrzenie, że hasło lub inne zabezpieczenie zostało ujawnione osobie nieupoważnionej, może zablokować dostęp do systemu teleinformatycznego.
§ 17.
- PKO BP BM zastrzega sobie prawo dokonania zmiany Regulaminu w przypadku:
- wprowadzenia nowych lub uchylenia bądź zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie dotyczącym Regulaminu,
- rozszerzenia, zmiany lub ograniczenia funkcjonalności usług, zmiany zasad korzystania z usług przez Klienta, wprowadzenia nowych usług, rezygnacji z wykonywania niektórych czynności będących przedmiotem usług świadczonych przez PKO BP BM, wpływających na postanowienia Regulaminu,
- konieczności dostosowania Regulaminu do wymogów przepisów prawa dotyczących ochrony praw konsumentów,
- wydania orzeczeń sądów albo decyzji Komisji Nadzoru Finansowego lub innych organów administracji publicznej wpływających na postanowienia Regulaminu.
- PKO BP BM przekazuje Klientowi informacje o zmianach, o których mowa w ust. 1, na trwałym nośniku, w szczególności, w Serwisie obligacyjnym, w tym poprzez skrzynkę elektroniczną.
- Informacje o zmianach Regulaminu dostarczane są Klientowi nie później niż 30 dni przed proponowaną datą ich wejścia w życie, wraz ze szczegółowym wykazem zmian i z podaniem dnia ich wejścia w życie oraz okoliczności uzasadniających dokonanie zmiany.
- PKO BP BM zawiadamiając o zmianach informuje również, że:
- Klient ma prawo, przed datą wejścia w życie zmian, nie wyrazić zgody na zmianę Regulaminu, co oznacza utratę dostępu do Serwisu obligacyjnego i prowadzenie dalszej obsługi Klienta wyłącznie w PSO,
- Klient, który nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu, składa pisemne oświadczenie na adres PKO BP BM bądź elektronicznie na adres: obligacjeskarbowe@pkobp.pl,
- jeżeli przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu Klient nie wyrazi pisemnego sprzeciwu, o którym mowa w pkt 2) uznaje się, że zmiany Regulaminu zostały przyjęte i obowiązują od dnia wskazanego w Regulaminie.
§ 18.
- Klient korzystający ze zdalnego dostępu do obligacji w PKO BP BM, akceptuje zapisy niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieokreślonych w Regulaminie, zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, a także Regulamin świadczenia usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego.
- Niniejszy Regulamin zastępuje zapisy „Regulaminu korzystania z dostępu do Rachunku rejestrowego w zakresie obligacji skarbowych za pośrednictwem telefonu lub internetu”.
- Regulamin obowiązuje od 23 listopada 2024 r.
Regulamin korzystania z usługi zdalnego dostępu do obligacji w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego
Regulamin obowiązuje od dnia 23 listopada 2024 r.